Forum S.Alkoholik Team Strona Główna S.Alkoholik Team
Specjalisci
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Witamy w Gdańsku!
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum S.Alkoholik Team Strona Główna -> To my!
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ENDRJU
Specjalista nr 1



Dołączył: 19 Sty 2006
Posty: 1167
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: GDAŃSK

PostWysłany: Śro 20:08, 04 Lut 2009    Temat postu:

...........chcialem napisac ale w sumie to nie mam nic do dodania, procz tego ze budowa linii tramwajowej ma sie zaczac do konca 2009, a ja obecnie jestem znowu na 1 roku wiec jeszcze sie przejade, jupa z reszta tez Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pietruch




Dołączył: 19 Sty 2006
Posty: 1162
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Posthraffiam pielkhszymóf s Polski

PostWysłany: Śro 20:10, 04 Lut 2009    Temat postu:

Calsann napisał:
haha i oto własnie merytoryczna dyskusja

a Owistak sam zaczął pierdolić jakies niezrozumiałe bzdury wiec co mam mu odpowiedziec?



nabiłeś piany, a na najbadziej merytoryczna wypowiedź nie jesteś w stanie odpowiedzieć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Owistak




Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Trojmiasto

PostWysłany: Śro 21:42, 04 Lut 2009    Temat postu: Gdyni nie ma

Formalnie miał powstać port a, że przy okazji wioska jaką była Gdynia trochę urosła to nie znaczy, że od razu jest miastem. Gdańsk to Gdańsk zawsze pozostanie. Wstydzę się tego, że jestem rodowitym Gdynianinem gdy widzę ich butę wyższość podwianą z okolicznych wiosek a nie uformowaną przez lata osiadłego życia w jednym miejscu. Co to nie my Gdynianie ble. Nie przeczę, że dzisiejszy Gdańsk i jego mieszkańcy też są przyjezdnymi ale przyjeżdżali do miasta nie do pól olejną farbą malowanych. Nie gardzę Miastem które teraz stoi i z polskich rąk jest stworzone, które oknem na świat jest naszym dziełem wspaniałym Polskim. Lecz z jej mieszkańców (większości) którzy zaślepieni bliżej do Sodomy się zbliżają z charakteru niż choćby gdańska niektóre dzielnice z wyglądu. A mimo to, dalej trwają Gdynianie w swoim wielkomiejskim mniemaniu, że są lepsi wyżsi i i wiedzą lepiej czy Trolejbusy czy Tramwaje!! Tyle mego w tym sporze zdania niemądrego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maniek
Specjalista nr 4



Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Śro 21:51, 04 Lut 2009    Temat postu:

Ale pieprzycie głupoty!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Twój Stary




Dołączył: 26 Lut 2006
Posty: 724
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z dupy

PostWysłany: Śro 21:57, 04 Lut 2009    Temat postu:

Calsann napisał:
Arrow zmodernizowana Świetojanska (1 pasmowa + zatoczki dla trolejbusow, zeby nie blokowały ruchu)
Arrow obok jest Władysława IV - 3 pasmowa!!! A trolejbusy moga jezdzic własnie po 3 pasach
Arrow kilkanascie metrow dalej są tory SKM
Arrow a jeszcze kawałek dalej dwupasmowa Śląska ktora przechodzi w Morską
Stary weź mi jebnij trasę (3 pasmowa!!!) w centrum 1000 letniego Gdańska. Nie pojmujesz, że trolejbusy powstawały niemal razem z Gdynią? W każdym razie w początkowym stadium jej rozwoju? W ogóle całe miasto miało nieprawdopodobnie większą szansę na budowanie wszystkiego od podstaw, biorąc przykład z innych wzorców, ucząc się na cudzych błędach. To tak jakbyś porównywał sytuację braci Wright do dzisiejszych konstruktorów samolotów. Wybacz, że Kaziu Wielki zrobił uniwerek w Krakowie ale zapomniał o metrze i kosmodromie w Gdańsku...
Calsann napisał:

Nie wydaje mi sie, ze wprowadzenie tramwajow cos by dało, bo problemem jest po prostu za duza ilosc samochodow.

Samochody to zło! A poza tym nikt ci nie każe tramwajów w Gdyni wprowadzać, tylko nie pieprz, że w Gdańsku są zbędne.
Calsann napisał:

Jak juz zbuduja te tory to nie dosc ze bedziecie juz doktorami hab., profesorami UG i nie bedziecie jezdzic tramwajami,

"Merytoryczna dyskusja". Tramwaje buduje się tylko dla Endrju i Jupy.
Calsann napisał:

A z autobusami i trolejbusami nie ma takich problemow, sieci trakcyjne sa prostsze i tansze w instalacji i wystarczy ustawic przystanki i nowe autobusy popierdalaja tam gdzie powstaja nowe osiedla. A jak trzeba zmienic trase to nie trzeba niczego przebudowywac.

Czy ktokolwiek powiedział tutaj "wyjebmy autobusy to zło! jedynie tramwaje się liczą!". Tramwaje to po prostu większy wybór, alternatywa dla pociągu, autobusu, taryfy itd.
Calsann napisał:

A teraz patrzcie co za ironia losu: wchodze przed chwila znowu na trojmiasto a tam co:

Idea Kolejna ofiara tramwaju w Gdańsku
2 lutego 2009

[i]Trwa czarna seria: kolejna ofiara zginęła w poniedziałek pod kołami tramwaju w Gdańsku.

Ok. godz. 19:55 na skrzyżowaniu ulicy Marynarki Polskiej i ulicy Narwickiej...

(...bla, bla, bla...)

...ejebane! Ale Wam to nie przeszkadza. Nie rozumiem tego. Lepiej mowic, ze gdyńskie trolejbusy są zjebane...

Szczyt demagogi. Lepper chowa się ze wstydu
Calsann napisał:

Obecnie cos takiego jest mało prawdopodobne.

Bo?

Calsann napisał:

Nie rozumiem tez po co podajesz ile miast na swiecie ma tramwaje?

Oczywiście jest to fakt bez znaczenia bo te tramwaje są tam tylko dla urody.

Poza tym napisałem w ilu miejscach wznowiono kursowanie tramwajów.
Calsann napisał:

Te tramwaje ktore ma Gdansk to w Barcelonie oddano na złom 100 lat temu, wiec z czym do ludzi!

Kolejny Merytoryczny argument. Polski pilot umie latać (i często jest zmuszony - patrz. samoloty VIPów) na słynnych drzwiach od stodoły w bogatszych krajach już nie. Więc z czym do ludzi?

Calsann napisał:
Metro jest tylko w Warszawie, a trolejbusy tylko w 4 miastach w Polsce, Czy dlatego ze sa chujowe? Mysle, ze wrecz przeciwnie. Jest to bardzo sprawny system tylko, ze nie wszedzie mozna sobie na niego pozwolic i nie wszedzie by sie przyjał. A i jezdzi sie nimi zajebiscie! Very Happy

Nowych* Fiatów jeździ więcej niż Mercedesów. To znaczy, ze są lepsze?

Maniek napisał:
Jestem ciekaw co teraz ktoś na to odpisze

Ty tak na serio?

Poza tym skoro my pieprzymy głupoty odprarzeknij coś arcymądrego.

* bo ze starymi sprawa ma się zupełnie inaczej Razz


Ostatnio zmieniony przez Twój Stary dnia Śro 22:07, 04 Lut 2009, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SPECJALista Gruby
Specjalista nr 2



Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gmina Żukowo

PostWysłany: Śro 23:13, 04 Lut 2009    Temat postu:

Pierdolicie w kółko i to samo. Tramwaje są w Gdańsku a Trolejbusy w Gdyni. Jedno i drugie sprawdza się w danych warunkach i tyle. Dajcie już spokój bo takie udowadnianie czegokolwiek jest po chuju, bo każdy zawsze będzie miał po jeszcze jednym argumencie w zapasie. Gdańsk jest ważnym miastem ale i Gdynia w XX w. była niesamowicie ważnym miastem, zarówno dla II RP, III Rzeszy jak i PRLu. Co do komunikacji i usprawnień drogowo-torowych to ja jestem zadowolony jak robią i remontują w Gdańsku ale również jak robią i remontują w Sopocie i w Gdyni, wszak komunikacją trójmiejską jeździmy my, potem będą jeździły nasze dzieci a My mam nadzieje, nie bedziemy stali w korkach większych niż są. I Uspokójcie się bo zachowujecie się jak pojebani. Buzi!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Willow




Dołączył: 19 Sty 2006
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z daleka...

PostWysłany: Śro 23:53, 04 Lut 2009    Temat postu:

reasumują i kończąc nasze opinie i komentarze: Gdańsk rządzi a Gdynia śmierdzi śledziami Very Happy finito
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maniek
Specjalista nr 4



Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 0:47, 05 Lut 2009    Temat postu:

Cytat:
Poza tym skoro my pieprzymy głupoty odprarzeknij coś arcymądrego.


Nie warto. I tak nikt nie weźmie tego poważnie. Nie wiem co próbujecie sobie udowodnić. Gruby jedynie słusznie rzekł. W tym jest prawda.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pietruch




Dołączył: 19 Sty 2006
Posty: 1162
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Posthraffiam pielkhszymóf s Polski

PostWysłany: Czw 2:57, 05 Lut 2009    Temat postu:

no i nie zapominajmy, że Gdynie zbudowali na złość Gdańskowi Smile i tak juz chyba zostało Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Calsann




Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 19:47, 05 Lut 2009    Temat postu:

Pietruch napisał:
nabiłeś piany, a na najbadziej merytoryczna wypowiedź nie jesteś w stanie odpowiedzieć.


Zaczeło sie od tego, ze pochwaliłem postępy Gdanska, fakt, dość opieszałe, w kwestii niskopodłogowców, ktore moim zdaniem sa przyszłoscia, bo w Vigo mam (i w Gdyni tym też miałem) okazje obcować z nimi na codzień. W Was od razu odezwały sie kompleksy, że Gdynia ma ich wiecej i zaczeliscie atakowac gdyńskie... Trolejbusy.
Potem zeszło na pojedynek trolejbusy vs. tramwaje a teraz mam udowodnic, że Gdynia nie jest wsia? Gdzie kończą się żarty i wzajemne wrzucanie na swoje miasta dla zasady, a gdzie zaczyna sie jakakolwiek debata? Poniosło mnie może troche, ale nie jest moim celem obrażac Gdańska, nie chcecie przyznac, że panuje tam chaos niegodny tego miasta, wszystko jest wg Was w porzadku...... skoro tak, to tak.

Jak dla mnie trolejbusy są symbolem żeglarskiej stolicy Polski, znakiem rozpoznawczym, i ciesze sie, że sa kolejna rzecza, ktora wyroznia nasze miasto. Nie chce tramwajów w Gdyni, tak samo jak Wy nie chcecie trolejbusów w Gdańsku. To zrozumiałe. Między Gdańskiem a Gdynia zawsze był ten element rywalizacji, z Sopotem jako karta przetargowa w wielu kwestiach, ale jak dla mnie to wszystko jest całkowicie pozytywne.
Każde miasto z osobna nie zdziałałoby tyle co razem, nie byłoby tylu turystów, inwestycji i perspektyw na przyszłość (np. wspólnej komunikacji). Jesteśmy aglomeracja, która cały czas dynamicznie sie rozwija i powieksza. Jesteśmy na siebie skazani i trzeba byc na to przygotowanym i sie z tym pogodzic. A jak sie nie podoba to wypierdalać na wieś. A tak na marginesie, Gdynia do wsi nie należy; Sopot jest zreszta niewiele starszy, jeżeli mówić o prawach miejskich.

Owistak napisał:

Co to nie my Gdynianie ble.
dalej trwają Gdynianie w swoim wielkomiejskim mniemaniu, że są lepsi wyżsi i i wiedzą lepiej czy Trolejbusy czy Tramwaje!


Wcale nie, czasem mysle, ze jest na odwrot! To niektorzy z Was wydaja sie całkowicie zamknieci na to co nie-gdańskie. Lubie i szanuje Gdańsk i gdańszczan (oprócz Lechii), czesto tam bywam. Zdaje sobie sprawe, przede wszystkim z tego, ze kazde z trzech Trojmiejskich miast jest inne i to mi sie własnie najbardziej podoba.

To co Gruby mówi jest głosem rozsądku. Mi też zależy żeby w Trójmiescie wszystko działało sprawnie i wkurza mnie, że Gdańsk nie wykorzystuje swojego potencjału. Chociażby ze względu na bogatą historie, której Gdynia i Sopot nie mają, zasługuje na więcej.

Kończe debate z Jupą i Karolkiem i z kim tam jeszcze sie nie zgadzałem uznaniem wyższosci technologicznej gdańskich tramwajów i tym samym moją przegraną w debacie. Powiem tylko do Jupy, że trolejbusy i tramwaje nie wykluczają się nazwajem, czego przykładem jest Lwów, wiekszy od Gdańska, a jednak jakos sie udało. Karolkowi za to powiem zeby czytał ze zrozumieniem. Powiedziałem tylko, ze w Gdyni tez sa korki mimo tylu rozwiazan. A "czarna serie" nalezy rozpatrywac w kategoriach symbolu, że zmiany dla Gdańska sa konieczne i bliskie.
Do Mańka- gdzies znalazłem to: Kiedy kilometr sieci tramwajowej kosztuje 10 mln zł, a sieci trolejbusowej - 2 mln zł. Za tramwaj trzeba zapłacić 6 mln, a za trolejbus 1,5 mln zł.

Na koniec...

Niezależny raport Instytutu Spraw Obywatelskich z 2007 roku na temat Transportu Miejskiego, rozdział o Trójmieście:

Struktura miejska
Zespół miejski składa się z kilku ośrodków, w większości zgrupowanych wzdłuż jednej, kolejowo-drogowej osi strukturalnej. Tworzą one trzy główne miasta: Gdańsk (ok. 450 tys.), Sopot (ok.50 tys.) i Gdynię (ok. 250 tys.). Poza tym w strefie związanej z konurbacją pozostaje kilka mniejszych ośrodków od Wejherowa po Tczew, także leżących na tej osi, rozciągniętych na przestrzeni ok. 75 km. W oddaleniu od osi pozostaje kilka większych zespołów osadniczych, zwłaszcza tych, które powstały
w ostatniej ćwierci XX w. (i powstają nadal) – w tym tzw. „osiedli na Morenie”.
Tok rozwoju urbanistycznego charakteryzuje się daleko posuniętym rozpraszaniem zabudowy, realizowanym przez budowę większych zespołów budownictwa wielorodzinnego w przestrzennym oderwaniu od struktury historycznej, bez dobrze rozwiązanych ciągów komunikacyjnych. Dzieje się to w sytuacji, gdy w obszarze centralnym, zwłaszcza Gdańska, istnieją olbrzymie rezerwy terenowe w postaci obszarów niezabudowanych lub źle użytkowanych (np. sąsiedztwo Głównego i Starego Miasta). Powojenna odbudowa Gdańska doprowadziła do powstania w obszarze centralnym kilku wielopasmowych arterii, które stanowią ogromny problem komunikacyjny i barierę strukturalną, uniemożliwiającą przywrócenie miastu spójności przestrzennej, którą miało do 1944 r. Te przeskalowane i źle poprowadzone arterie oraz występujące liczne nieużytki poprzemysłowe i poportowe stanowią ważną przyczynę fragmentacji struktury obszaru centralnego Gdańska.
Sieć transportowa
Konurbacja obsługiwana jest przez system autobusów miejskich i podmiejskich, głównie należący do gmin Gdańska i Gdyni. W Gdańsku istnieje również sieć tramwajowa, a w Gdyni – trolejbusowa. W Gdańsku większość linii obsługuje Zakład Komunikacji Miejskiej pod kuratelą Zarządu Transportu Miejskiego, w Gdyni – Zarząd Transportu Miejskiego koordynuje pracę blisko 10 przewoźników (w tym kilku należących do gmin), Sopot obsługują obie instytucje. Rolę głównej komunikacji wzdłuż osi strukturalnej pełni kolej aglomeracyjna (tzw. SKM); przenosi ona 13% podróży transportem publicznym w Trójmieście. Jej kursowanie, w porównaniu do okresu sprzed 1990 r., uległo pewnemu rozrzedzeniu (bez taktowania, częstotliwość podstawowa w dni powszednie ok. 7-8 min., świąteczne – 15 min.). Częstotliwość obsługi zewnętrznej części regionu spada nawet do 2 h na kierunku południowym.
Sieć gdańska, gdyńska oraz kolei SKM nie są zintegrowane taryfowo. Istnieją natomiast przejawy integracji tras sieci autobusowej na terenie Gdańska i Sopotu z koleją aglomeracyjną (linie dowozowe). W 2007 r. otwarto po wielu latach planowania linię tramwajową łączącą historyczne centrum Gdańska z satelitarnymi osiedlami na Chełmie. Wprowadzono na nią współczesny tabor, ale inwestycja nie wnosi zmiany jakościowej do planowania sieci tramwajowej (z wyjątkiem udostępnienia przystanków dla niepełnosprawnych). Linia jest prowadzona w pasach rozdzielających arterii, dojścia są utrudnione – także wskutek braku odpowiedniego ich urbanistycznego kontekstu.
Uwagi ogólne
Rozbicie organizacji transportu na dwa ZTM (gdański i gdyński) jest przykładem niechęci powołania do życia jednej instytucji koordynującej transport w obrębie zespołu miejskiego i zasadniczą przyczyną obowiązywania dwóch systemów taryfowych. Brak jest również integracji taryfowej między SKM a siecią tramwajów i autobusów. Dezintegracja systemów taryfowych jest zapewne podstawowym mankamentem komunikacji Trójmiasta i może być poważnym czynnikiem zniechęcającym do używania transportu publicznego w komunikacji między Gdańskiem i Gdynią. Planowane do 25% zwiększenie udziału SKM w przewozach nie będzie się mogło odbyć bez przeprowadzenia wszechstronnej integracji systemu transportowego aglomeracji. Innym mankamentem jest dość peryferyjne wobec ścisłego centrum położenie stacji SKM w Gdańsku. Dociągnięcie linii na wysokość Bramy Wyżynnej (początek osi śródmieścia) wymagałoby jednak przebudowy Dworca Głównego. Co więcej, obszar śródmieścia Gdańska (Głównego i Starego Miasta) tworzy kwadrat o boku ponad 1 km pozbawiony całkowicie wewnętrznej komunikacji publicznej (obszar ten jest natomiast penetrowany przez samochody). Jest to obszar większy niż analogicznie obsługiwany teren Starego Miasta w Pradze, ale znacznie mniej intensywnie zagospodarowany, w części zaś będący wręcz blokowym osiedlem. Najnowsze inwestycje w sieć tramwajową (trasa otaczająca Główne Miasto od południa) stanowią typowy przykład planowania nie liczącego się z koniecznością zapewnienia przyjaznego otoczenia przystanku („martwe” przejścia podziemne). Planowanie sieci tramwajowej pozostaje „w okowach modernizmu”. Nawet wprowadzenie niskopodłogowego taboru nie zagwarantuje dostosowania sieci transportu publicznego dla niepełnosprawnych; konieczna będzie radykalna przebudowa wielu kluczowych przystanków (windy) albo wprowadzenie jednopoziomowych przejść dla pieszych. Optymistycznym aspektem kształtowania sieci transportowej miasta jest najlepiej w Polsce zorganizowana gdańska sieć dróg rowerowych.
Poważnym problemem obecnie i w przyszłości pozostaje polityka ekstensywnego rozwoju zabudowy, pojawiającej się w znacznym oddaleniu od miasta i niemożliwej do wydajnej obsługi transportem publicznym.


Raport potwierdza to co głosze: gdyby była wspólna taryfa dla wszystkich miast i wszystkich srodkow komunikacji miejskiej a połączenia lepiej zsynchronizowane to moze wiecej ludzi by nimi jezdziło. Zatem byłby mniejszy ruch na ulicach i Endrju na luzaku zdążyłby na egzamin na 1 roku. Ale na razie to tylko plany albo (mam nadzieje, ze nie) marzenia. Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maniek
Specjalista nr 4



Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 19:51, 05 Lut 2009    Temat postu:

Ja pierdyle! Że macie siłe by sie jeszcze kłócić!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SPECJALista Gruby
Specjalista nr 2



Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gmina Żukowo

PostWysłany: Czw 21:04, 05 Lut 2009    Temat postu:

Ja bym się specka jutro napił...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Twój Stary




Dołączył: 26 Lut 2006
Posty: 724
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z dupy

PostWysłany: Czw 21:07, 05 Lut 2009    Temat postu:

Calsann napisał:

Zaczeło sie od tego, ze pochwaliłem postępy Gdanska, fakt, dość opieszałe, w kwestii niskopodłogowców,

Jak dla mnie słaba prowokacja.
Calsann napisał:

W Was od razu odezwały sie kompleksy, że Gdynia ma ich wiecej i zaczeliscie atakowac gdyńskie... Trolejbusy.

Kto sie pluł, że Gdynia ma więcej autobusów niż Gdańsk?
Calsann napisał:

Potem zeszło na pojedynek trolejbusy vs. tramwaje

Który sam wywołałeś twierdząc, że tramwaje to przeżytek i debilizm.

Calsann napisał:

Nie chce tramwajów w Gdyni, tak samo jak Wy nie chcecie trolejbusów w Gdańsku. To zrozumiałe.

Tu nie chodzi o to czy chcesz czy nie chcesz. Wprowadzanie tramwajów w zabudowanej już Gdyni nie ma sensu, tak samo jak prowadzenie sieci trakcyjnej w Gdańsku.

Calsann napisał:

Każde miasto z osobna nie zdziałałoby tyle co razem, nie byłoby tylu turystów, inwestycji i perspektyw na przyszłość

Akurat bez Gdyni Gdańsk by sobie poradził. To Sopot sprowadza turystów a Gdynia jest tylko wewnętrzną konkurencją, która wcale nie pomaga bo pokutuje stereotyp o turystycznym Sopocie, kulturalnym, naukowym, historycznym Gdańsku i nowoczesnej Gdyni.

Calsann napisał:

Karolkowi za to powiem zeby czytał ze zrozumieniem.

I vice versa.
Calsann napisał:

Powiedziałem tylko, ze w Gdyni tez sa korki mimo tylu rozwiazan.

Tyyyyylu rozwiązań Very Happy

Co do tego jak bardzo jesteśmy zakochani bez pamięci w Gdańsku to się ździebko mylisz.

Maniek jak nie masz nic do powiedzenia to na chuj się wpierdalasz? Jak Ci przeszkadza ta dyskusja/debata/pyskówka to nie czytaj...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Calsann




Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 19:03, 06 Lut 2009    Temat postu:

Twój Stary napisał:
Kto sie pluł, że Gdynia ma więcej autobusów niż Gdańsk?

Maniek
Twój Stary napisał:

Który sam wywołałeś twierdząc, że tramwaje to przeżytek i debilizm.

to Ty pierwszy zacząłes wrzucac na trolejbusy, a ja mówiłem o tramwajach gdanskich, nie o tramwajach w ogole.
Twój Stary napisał:
Akurat bez Gdyni Gdańsk by sobie poradził. To Sopot sprowadza turystów a Gdynia jest tylko wewnętrzną konkurencją, która wcale nie pomaga bo pokutuje stereotyp o turystycznym Sopocie, kulturalnym, naukowym, historycznym Gdańsku i nowoczesnej Gdyni.

Gruby zapodał kiedyś coś takiego:
Według rankingu przeprowadzonego przez firmę badawczą Synovate, Gdańsk jest drugim w Polsce (po Krakowie) miastem najchętniej odwiedzanym przez turystów – wskazało go 29 proc. respondentów. Gdynię wybrało 9 proc., Sopot 8 proc., a województwo pomorskie aż 37 proc. (to najlepszy wynik w kraju).

Jeżeli wierzyć temu sondażowi to jest jak mówie: w jedności siła.

A Gdynia jest moim zdaniem zdecydowanie bardziej kulturalna od Gdańska jeżeli chodzi o wydarzenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Twój Stary




Dołączył: 26 Lut 2006
Posty: 724
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z dupy

PostWysłany: Pią 22:50, 06 Lut 2009    Temat postu:

Calsann napisał:
Maniek

Uuuuu.... no to Maniek miał jednak znaczący wkłąd w naszą dyskusję Very Happy
Calsann napisał:

to Ty pierwszy zacząłes wrzucac na trolejbusy, a ja mówiłem o tramwajach gdanskich, nie o tramwajach w ogole.

Trolejbus jest tak samo "ekologiczny" (bo ten prąd z dupy się nie bierze a z elektrowni działającej na raczej średnio ekologiczny węgiel) jednak tramwaj nie stoi w korku a trolejbus tak. Więc tramwaj w Gdańśku czy gdzie indziej jest lepszy od trolejbusa. Wiem że koszty produkcji/założenia tego są inne ale to się potem później zwraca, pododbnie jak z autami z silnikeim Diesela konfrontowanymi ze zwykłą benzyną.,.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum S.Alkoholik Team Strona Główna -> To my! Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 5 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin